Táplálkozási tippek allergiásoknak

Alapvető táplálékaink közül a tej és a tojás allergizál leggyakrabban. Allergizáló hüvelyes növények a lencse, bab, borsó, szójabab, kakaó, kávé, földimogyoró.

Az allergia megszüntetéséhez a táplálkozási szokások megváltoztatása önmagában nem elegendő, a kiegyensúlyozott táplálkozás azonban nagyon fontos.

Sok pollenérzékeny ember nem rendelkezik kellő információval a pollen-étel keresztallergiával kapcsolatban, nincs tisztában például azzal a veszéllyel sem, hogy keresztallergiás lehet különféle gyümölcsökre, zöldségfélékre és magvakra is. Az olyan nyári gyümölcsöket, amelyek elfogyasztása heves allergiás reakciókat válthat ki, az arra érzékenyeknek érdemes kihagyniuk az étrendjükből, vagy amennyiben lehetséges, ezeket az ételeket főzve, párolva fogyasztaniuk – ugyanis a fehérje természetű allergének hőre lebomlanak.

Táplálkozási tippek allergiásoknak – mivel segíthetünk magunkon?

Az allergiás beteg fogyasszon sok pre- és probiotikumot, amelyek segítenek az egyensúly helyreállításában, illetve javasolt elkerülni a magas hisztamin tartalmú ételeket, vagy azokat, amelyek hisztamint képesek felszabadítani a szervezetben. Ilyenek lehetnek az alkoholos italok, a citrusfélék (citrom, lime, narancs), ananász, banán, papaya, eper, az érett sajtok (camembert, cheddar, gouda ementáli, stb.), az érlelt húskészítmények, mint a szalámi, a sonka és a füstölt húsok. A fentieken túl, magas hisztamintartalom jellemző még a mogyoróra, mogyorókrémre, az olajos magvakra, csokoládéra, zöldségekre (bab, borsó, lencse, mák, paradicsom, spenót) is.

Hetente egy böjtnap bevezetése is jótékony hatással lehet egészségünkre. Ennek alkalmával csak ásványvizet, frissen préselt gyümölcs-, vagy zöldséglevet fogyasszunk! Egy ilyen „méregtelenítő nap” az emésztés helyreállításában is segít.